Van Hilton naar Amish - Reisverslag uit Thorp, Verenigde Staten van Jantine Akkerman - WaarBenJij.nu Van Hilton naar Amish - Reisverslag uit Thorp, Verenigde Staten van Jantine Akkerman - WaarBenJij.nu

Van Hilton naar Amish

Door: Jantine Akkerman

Blijf op de hoogte en volg Jantine

25 April 2016 | Verenigde Staten, Thorp

Hallo Allemaal!
Weer eens even een blogje vanuit Amerika!

De vorige keer schreef ik over de uitreikingen van de World Championship Cheese, dit was inmiddels alweer twee weken geleden. Een geweldige ervaring! Veel mensen uit de kaaswereld vanuit veel verschillende landen. Dit samen met de hele organisatie van dit event was het echt mooi om erbij te zijn. Vooraf veel verschillende kazen die je kon proeven met wijn natuurlijk, een diner tijdens de uitreikingen en de afterparty in het Hilton ernaast niet te vergeten (waar we ook sliepen die nacht). Foto's zeggen genoeg lijkt me :).

Ook gaat het werk op het bedrijf natuulijk door. Inmiddels een paar dagen in de winkel gestaan en dat is ook veel leuker dan ik in eerste instantie dacht. Veel mensen komen naar Marieke Gouda en nemen de tijd er echt voor, dus allemaal heel relaxed en gezellig. Vorige week maandag heb ik Gerben opgehaald uit Minneapolis. Hij blijft hier voor 3 maand en komt ook uit Nederland. Thuis runnen ze 'Den Eelder' (van yoghurt enzo). We zijn dus nu met z'n 3en als interns in huis bij Rolf en Marieke :). Het tripje naar het vliegveld heb ik maar gecombineerd met de Mall of America. Moet je toch geweest zijn wanneer je in Amerika bent! Met een achtbaan in het midden en heeel veeel winkels is het niet een Mall die je in een paar uurtjes kunt bekijken haha. Heb me prima vermaakt daar en de vertraging van Gerben was dan ook totaal geen probleem :). Verder zijn we vorige week dan ook begonnen met voetbal. Heel leuk om die kinderen van 6/7/8 iets te leren en ze te zien spelen. Ook hebben ze hun eerste wedstrijd met 6-1 gewonnen, fantastisch natuurlijk.

Wat ook wel leuk is, zijn de Amish die hier wonen. We hadden vorige week bezoek vanuit Californie, ook kaasmakers. Samen met hun zijn we naar Virgil gegaan (kaasmaker bij Marieke). Hij heeft zelf ook een kaasmakerij en die hebben we even bekeken. De kaasmakerij is in een 'trailer', dus kun je verplaatsen. Heel klein en grappig om te zien hoe iedereen het anders doet! Na de rondleiding op zijn bedrijfje heeft hij ook de Amish gemeenschap laten zien. In Augusta, waar hij zijn bedrijfje heeft, zitten heel veel Amish. Het landwerk en alles ter paard, lange baarden, jurken, grasmaaien met de hand en geen elektriciteit. Dat is wel zo'n beetje hoe ik het kan samenvatten denk ik. Opvallend was dat alle mensen heel vriendelijk zwaaiden wanneer we met de auto vol mensen langs kwamen rijden haha.

Vanochtend ben ik met Marieke meegeweest naar de Radio Station. Ze had een interview daar. Mooi om te zien hoe ' kaas' leeft onder de bevolking hier. Wat de week me verder brengt, zullen we zien. Vast veel rummikub, wiskey en kaas.

Groetjes!