5 weeks later.. - Reisverslag uit Thorp, Verenigde Staten van Jantine Akkerman - WaarBenJij.nu 5 weeks later.. - Reisverslag uit Thorp, Verenigde Staten van Jantine Akkerman - WaarBenJij.nu

5 weeks later..

Door: Jantine Akkerman

Blijf op de hoogte en volg Jantine

05 Juni 2016 | Verenigde Staten, Thorp

Eén ding is zeker na deze stage; ik ben niet de geschikte persoon ben om een blog bij te houden. Maar het moment is toch aangebroken dat ik weer eens vertel hoe het hier is. Ik heb alle foto's op de telefoon er ook maar bij gepakt om te herinneren wat we allemaal hebben gedaan. Maar eerst het aller belangrijkste; Het gaat prima hier in Amerika en heb het nog steeds heel erg naar m'n zin!

Op het bedrijf werken best veel Mexicanen, het is officieel illegaal om hier te zijn als Mexicaan zonder werkvergunning. Maar toch.. Amerika kan ook niet zonder ze. Een kaasmaakster (Mexicaanse) ging trouwen en dat betekende feest. We waren allemaal uitgenodigd. Dus wij gingen als 3 nederlandse 'interns' erheen en we waren daarbij ook direct de enige niet-Mexicanen. Heel leuk om te zien hoe Mexicanen de bruiloft vieren met de pinata, eten en dansen. Marieke zat ondertussen in Nederland met nog 3 collega’s. Ze zijn toen ook naar A-ware en bij mij thuis geweest (ook bij Maartje en Gerben thuis). Weten heit en mem ook bij wat voor mensen ik uithang hier ;p.

Precies een maand geleden nu zijn we een lang weekend naar Texas geweest! Maartje wilde nog graag naar Forth Worth, de Stockyards, en dat leek ons ook wel wat! We zijn met z'n 4en vertrokken naar het zuidelijke gedeelte van Amerika met het vliegtuig. Maartje, Gerben, Sijmen (werkt bij een andere Nederlandse boer hier in de buurt) en ik dus. Een onvergetelijk weekend gehad. Twee nachten bij de Stockyards geweest, hier waan je je echt in een filmlocatie ofzo. Weet ook niet goed hoe ik dit moet beschrijven, maar gelukkig bestaan er foto's. Overal paarden, stieren, cowboys, kroegjes en een arena waar de rodeo shows worden gehouden. Daar zijn wij natuurlijk ook geweest :). Het is wel heel toeristisch, maar dat heeft ook wel weer wat. Na 2 nachten hier zijn we verder gegaan naar Dublin, Texas. Daar zit Dorlin namelijk (klasgenootje). Zij loopt hier stage. Hier hebben we een nachtje geslapen en heel veel Nederlandse boerderijen gezien. Dinsdags zijn we weer terug naar Wisconsin gevlogen. Een kort tripje naar Texas, maar wel heel veel gezien en heel veel gelachen.

Verder hebben we veel 'dagjes' weg gehad. Elke zaterdagochtend natuurlijk op het voetbalveld. Gisteren was de laatste keer. Topteampje. We zijn laatst een dagje wezen varen. Marieke had een boot gehuurd. Prachtig weer en heel gezellig zo'n dagje weg met iedereen. Eergisteren (vrijdag) hadden we een Farm to table dinner, ook alweer zo gezellig. Gisteren zijn we naar een rodeo hier in de buurt geweest. Het verschil tussen 'lokale' en de show in Texas was wel te zien haha. Vorige week zijn Gerben en ik een paar dagen voor ons marktonderzoek project door Wisconsin geraced. Heel veel kaaswinkels en makerijen bekeken. Ook heel leuk om meer van Wisconsin te zien, want binnen de staat zelf zijn ook al best grote verschillen qua natuur.

De laatste weken ook veel bezig geweest met projectjes, stageverslag en andere dingen op het bedrijf. Zo heb ik vorige week met winetasting gehouden. Dit was een spontaan ideetje toen we terugreden vanuit Chicago aan het begin van de stage en dit heb ik maar doorgezet. Zelf nog nooit op een winetasting geweest, dus het was soms even gokken. Maar volgens mij was iedereen dik tevreden over de avond. Heel blij dat ik dit wel heb doorgezet, het organiseren van zulke dingen vind ik toch altijd wel leuk :).

Iedereen komt weer thuis nu van stage, klasgenoten en andere vriendinnen, en dan krijg je ook wel weer zin om naar huis te gaan. Maar heb nog zo veel leuke dingen op de planning hier in Amerika dat ik dat ook weer snel vergeet. Volgende week gaan we naar Toronto. Mumford and Sons geeft een concert daar en hier hebben we tickets voor. Iris zit op de grens van Amerika en Canada, die halen we op zodat we gezellig met z'n vieren naar Toronto kunnen gaan :). Ook is binnenkort het Countryfest, iedereen is helemaal gek van dat festival hier. Dat kunnen we dus niet missen. Ook gaan we nog een dag te varen en er zullen vast nog meer leuke ideeën aankomen voordat ik weg ga. Over 3 weken ga ik hier alweer weg, dus dat is al heel snel. Dan hebben we nog 4 weken om te reizen. Hier kijk ik ook ontzettend naar uit natuurlijk! De planning is nog een beetje onbekend, maar we zien wel waar we uitkomen :)

Groetjes uit Amerika

  • 07 Juni 2016 - 12:24

    Helma:

    Veel plezier jantina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Thorp

Stage VS

.

Recente Reisverslagen:

05 Juni 2016

5 weeks later..

25 April 2016

Van Hilton naar Amish

12 April 2016

Donkeys, Chicago and more

23 Maart 2016

De tijd vliegt voorbij!

13 Maart 2016

Het is bijna zover!
Jantine

Actief sinds 09 Maart 2016
Verslag gelezen: 1037
Totaal aantal bezoekers 3108

Voorgaande reizen:

14 Maart 2016 - 30 Juli 2016

Stage VS

Landen bezocht: