Donkeys, Chicago and more - Reisverslag uit Thorp, Verenigde Staten van Jantine Akkerman - WaarBenJij.nu Donkeys, Chicago and more - Reisverslag uit Thorp, Verenigde Staten van Jantine Akkerman - WaarBenJij.nu

Donkeys, Chicago and more

Door: Jantine Akkerman

Blijf op de hoogte en volg Jantine

12 April 2016 | Verenigde Staten, Thorp

Hallo allemaal!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets heb geschreven. Dus ik heb veel te vertellen! Ik ben hier vandaag alweer 4 weken, dus een kwart van de stage zit er nu alweer op (gaat heel snel). Heb het erg naar mijn zin hier! We hebben veel gedaan de laatste weken en ik heb mijn agenda er maar bij gepakt om te kijken wat ook alweer. Voor zover ik het opschrijf tenminste...

Om te beginnen start ik maar bij Pasen, alweer een tijd geleden haha. We hadden op Paaszondag verschillende (Nederlandse) vrienden van Rolf en Marieke hier. Eieren zoeken, eten, drankjes: gezellig dagje dus! Vlak na Pasen zijn we bij het Donkeybasketbal gaan kijken bij de zoon van Menno en Colinda (collega en vrienden). Dit was erg grappig om te zien. Het wordt hier wel meer gedaan, maar ik had er nog nooit van gehoord. Het wordt gespeeld op een gewoon basketbalveld, maar dan met donkeys, ezels dus. Je mag pas scoren of de bal naar iemand gooien wanneer je op de ezel zit, maar je moet van je ezel af wanneer je de bal van de grond wil pakken. Heel grappig om eens te zien! Verder hadden we die week nog een verjaardag van Niels, het zoontje van (ook) een collega en een etentje bij Kim thuis (óók een collega haha).

Verder ben ik nog een paar keer in Eau Claire geweest. Dit is wel een beetje de stad hier die alles heeft. Een stad van groter formaat is Chicago natuurlijk en daar zijn we dit weekend geweest! Heel mooi om in zo’n grote stad te zijn. Samen met Marieke en Maartje gingen we naar een event, Cheesetopia. Dit was zondag in Chicago en we zijn zaterdagmiddag vertrokken. Een rit van ongeveer 5 uur. We sliepen in een hotel down town Chicago. Zondagochtend hebben we Chicago even snel bekeken (Navy pier onder andere). Zondagmiddag hadden we het event. Allemaal kaasmakers overal vandaan. Mensen moesten tickets kopen van te voren, hierdoor komen er mensen die erg geïnteresseerd zijn in kaas en dat is erg bijzonder om te zien. Veel verschillende kazen etc.

Donderdag zijn de uitreikingen van de Cheese World Championships. Hier gaan we met een grote groep heen. Dit is in Milwaukee, richting Chicago. Ben erg benieuwd hoe dit is.  Volgende week begin ik ook met het coachen van het voetbalteam van Finn en Fenna, de twee jongste kinderen. Ze beginnen nu net met voetballen (is hier niet heel populair). Ze hebben er in ieder geval veel zin in. Elke zaterdag een wedstrijdje en verder 1 of 2 keer trainen (de kinderen willen 2 keer, dus dat wordt veel op het voetbalveld staan haha).

Behalve dit allemaal loop ik natuurlijk ook nog echt stage. De kostprijsberekeningen zitten er bijna op en ben nu steeds meer bezig met marketing. Heb vandaag toevallig een ‘vlog’ gemaakt voor de BNR (radio). Die komt waarschijnlijk één van deze dagen wel op hun site. Verder zijn we van plan om een bedrijfs-/promotie filmpje te maken en nog een paar van leuke ideeën. Af en toe sta ik ook in de winkel (als het zo uit komt) en help ik eigenlijk elke keer mee met de Cheese Curds.

Deze week krijgen we ‘zomer’, heerlijk! Ze verwachten 23 graden, terwijl het dit weekend nog onder nul was overdag. Marieke had dus gelijk dat ze hier geen echte lente kennen haha

Ik ben vast nog van alles vergeten, maar dit geeft in ieder geval wel een indruk 

Cheez on,
Jantine

PS. Het uploaden van de foto's lukt dit keer niet, dus die houden jullie tegoed :)

  • 15 April 2016 - 19:09

    Petra:

    Jantine wat beleef je ook veel. Leuk hoor!!. Fijn dat je het er zo naar je zin hebt. Zie uit naar je volgende verslag!
    Groetjes uit de Westhoek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Thorp

Stage VS

.

Recente Reisverslagen:

05 Juni 2016

5 weeks later..

25 April 2016

Van Hilton naar Amish

12 April 2016

Donkeys, Chicago and more

23 Maart 2016

De tijd vliegt voorbij!

13 Maart 2016

Het is bijna zover!
Jantine

Actief sinds 09 Maart 2016
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 3103

Voorgaande reizen:

14 Maart 2016 - 30 Juli 2016

Stage VS

Landen bezocht: